söndag 1 maj 2016

Datorkrångel och stugliv

Min dator har gått in i väggen och behöver en operation! Den är inlagd på obestämd tid och höga kostnader väntar min börs.Nu har jag blivit tvingad till otrohet och vänslas med en annan liten apparat, men vad tusan ska man göra? Man kan ju inte missa några trevliga uppdateringar som mina vänner gör på fejan. Jag skulle inte överleeeva! Så nu vet du hur jag har det.
I helgen har solen varit hyfsat nådig och vi har varit ute mycket i stugan vid storhavet. Krattat lite och solat mer. Nu väntar ett bastubad det var länge sedan min rumpa har suttit på en bastulave. Nåja jag har ändå överlevt.

I dag firar vi första maj, eller det är första maj utan att jag firar det på något sätt. Det gör nog ingen annan heller, inte som man gjorde förr i den svartvita tiden. I dag är våra magar mätta och själar uttråkade i politiska frågor. Alla ljuger ändå så vem tusan kan man lita på? Varken röd, grön eller blå. Världen är i gungning det är bara att blåhålla i sig.










Inga kommentarer: