fredag 6 maj 2016

Rapport från storhavet.

Olika nyanser av grått täcker himlen över stugan vid storhavet ... men i fjärran kan man skönja ett guldfärgat löfte om bättre väder. På marken sticker nyfikna grässtrån upp ur den lite frostiga marken.
Kärlingen har enträget och småtjurigt som det anstår en man som har sitt ursprung från pitetrakten, att påskynda grönskan genom att elda bort fjolårsgräset. Det har väl gått så där. Nu är gräsmatten något svartfläckig  Det kanske blir grönt vad vet väl jag. Hoppas det för mina ögon är känsliga för den kulören.
Två nyinköpta vita pelargoner står i stugfönstret och glor på tillvaron utanför, hoppas att dom ska trivas lika bra som jag har börjat göra.

Sex varma grader utanför husknuten gör att jag kläder av min själ och lägger vantarna på hyllan.

Inga kommentarer: