lördag 9 maj 2015

Åldersnoja?

Visst, jag är fåfäng. Är inte du också det? Jag vill se trevlig ut så att jag inte skrämmer i väg min omgivning. Det ligger måhända i människans natur att visa upp en hyvens yta.För att man ska accepteras och slippa bli utjagad till skogs. Dock åldras man i bästa fall om turen är på ens sida. Det har även jag gjort. Så när jag fick chansen att testa hur gammal jag ser ut att vara, jamen på facebook var annars, så tog jag den. Jag blev tjugo år yngre i ett nafs. Åtminstone på utsidan. Insidan sas det inget om. Visst blev jag smickrad ändå funderar jag på varför man (jag) vill se yngre ut.  Åren ristar sina årsringar i alla fall både i kropp och själ. Döden låter sig inte luras av ett ungt ansikte.
Jag kommer inte undan trots att jag fick tjugo år extra bara så där. Ingen lever för evigt. Därför är det hög tid att dansa och skratta och förälska sig. Och vet du, hjärtat har inga rynkor.


Det har gått några år =)

1 kommentar:

Unknown sa...

Att bry sig om sitt yttre är inte fel, bara man inte glömmer bort insidan <3