onsdag 27 maj 2015

Fundringar

En regnig dag väntar mig denna lediga onsdag. Det har kommit mycket av den varan på sistone. Så till den milda grad att vi slagit ett nytt rekord i min lilla stad. Okej rekord är en bristvara här hemma vill jag påstå så en får vara glad åt det lilla.
Grönskar gör det i alla fall och vet du att häggen har börjat blomma. Naturen sköter sig och slickar i sig alla vattendroppar som bjuds. Den vet att torrtider kan slå till när som helst.

I mitt hjärta prunkar sommarblommor när jag just nu sitter och snickrar på bröllopstalet till min fine älskade mittimellan och hans blivande fru. Tänka sig att han ska ...  lillpojken.
Svårast verkar det vara att få till en fängslande inledning. Jag har läst att de första fyra sekunderna är viktigast.Lyckas man inte fängsla publiken då så är det kört. Då tar de upp sina smarta mobiler och börjar facebooka. Hm ... kanske borde jag be bröllopsgästerna att lämna sina mobiler i en liten låda utanför festlokalen. Ska ta mig en fundring på det.

Nato övar krig i mina trakter och andras. Kanske det är därför himlen gråter.




Inga kommentarer: