onsdag 17 december 2014

Plus och minus

Känner mig aningen uppäten av mörkret. Åtminstone lite utsugen och utspottad. Äh, jag blir alltid letargisk i december. Det är en åkomma som går i skov. Dock drabbas jag sällan när sommaren sjuder och blommar. Sommar är min årstid. Den äger och jag frodas. men vintern ...
Jag rabblar gladsaker som mantran. Mittimellan kommer hem, julklapparna är inhandlade, jag behöver inte sitta i något gathörn och tigga, jag har tak över huvudet, jag har tre barn och två barnbarn som jag älskar, ingen hotar mig med gevär, Ingen av mina kära har kidnappats av terrorister, jag får rösta på vilket parti jag vill även om ...
jag är frisk, jag vaknade i morse ... och om sex dagar får mörkret börja dra sig tillbaka.
För balansens skull tar jag med lite neggosaker Sämst är att mittbästföre-datum på arbetsmarknaden snart har gått ut.
Näst sämst är ischiasnerven som äter på min rygg när jag minst anar.
Ändå ... snart reser jag till solen.




Inga kommentarer: