fredag 19 december 2014

Nyssens

Ett vackert blått ljus letar sig in i min utkik. Det kramar om lucian som alltid brukar stå där vid juletid. Det gör henne gott tror jag.Även småtomtarna får sig vänskapliga puffar. Det kan dom behöva.
Vi har haft ett blaskigt  gråväder länge, någon slags ickeårstid har dominerat tillvaron. Men i dag verkar det som vi får riktig vinter. En redig vit och kall sådan. Det är strunt med vintern om inte kylan biter i kinderna och färgar nosen röd. Eller att snön knarrar mysigt under fötterna. Missförstå mig inte, jag är ingen vinterälskare men ska det va så ska det va.
Jag har börjat summera året. Det är många dagar att minnas minsann. Tiden har verkligen spurtat på. Nyss var Idafina hemma och vi åkte till mallis. Nyss var vi på bröllop och Stockholmspojken var med. Nyss var det så mycket sommar att man nästan dog. Nyss var min väninna och jag i Kroatien. Nyss tillbringade jag en helg i fjällen med trevligt folk. Nyss avslutade jag en bekantskap med en av dem. Välbehövligt för min sinnesro. Nyss hälsade jag på min Stockholmspojke under en trevlig sensommarhelg. Och nyss ... jösses vad det finns många nyssar.
Sedan kommer snart. Snart ska jag ... det berättar jag nästa gång.



Mallis

Inga kommentarer: