måndag 1 december 2014

Första december

Halv två bara! Nä va trist att vakna mittinatten! Nu blir det en dålig dag. Blänger med surögon på väckarn. Nä men ... tio över sex. Det är en annan femma. Jag kände mig redan piggare och slängde av mig täcket. Nu blir det kaffe. Hälsade god morgon på brorsan, han som inte finns i livet längre men för evigt i mitt hjärta. han ler mot mig från sin inramade plats på sekretären.
Tidningen låg rykande färsk under brevinkastet. Två rostade, två kaffe muggar senare och en utläst NSD, satte jag mig framför datorn. En grön prick skvallrade om att Idafina var tillgänglig. Minus 25 i Winnipeg jösses! Tur att du bara ska jobba där en vecka. men har du yllisar å vantar å mössa å varmt på fötterna?
Barnet i mig påminde om att julkalendern sände första avsnittet för i år. Stickade några varv på sjätte ullsockan innan den började. Hann bädda och fixa på mig träningskläderna också samt fota av mina favoritjulprydnader.
Tränade på crossen, rodden och fyra apparater fyrtiofem hantelövningar å lite golv innan jag fick nog och gick hem.
Fil och äggmackor och lite nojsigt på fejan. La ut lite nya bilder och gillade några inlägg.
Stickade med bråttomfingrar ett antal varv ...
Kollade med Micke på jobbet om jag kunde ta ut rasten innan fastviintefår. Såklart kunde jag.
Köpte ett till nystan hos Trollis, min sockstickarmani har inte lindrats ännu. Jösses, undrar hur många meter garn jag har stickat upp!
Postade ett presenpaket till min käraste vän och upptäckte i samma veva att mobilen låg hemma och latade sig.
Knatade hem med halkiga bråttomfötter och landade på jobbet innan rasten var slut.
Sedan jobbade jag med allehanda sysslor som det anstår en omsorgmänniska. Hann dessutom tjuvsticka färdigt en socka och börja med den andra. Och hämta en akvarell som jag låtit dra ut på fotopapper hos Gilla på arbetstid och rasten redan uttagen i förväg. Förlåt kommunen.
Kvart i nio tog jag kväll med nattMonas välsignelse. Landade i soffan samtidigt som Dicte, en hyvens serie, började.
Ja så har första dagen i december år 2014 sett ut. En ganska vanlig dag.

Inga kommentarer: