tisdag 30 december 2014

Hejdå Konsum

Kära Kooperativa Förbundet! Nu vill jag göra slut med dig. Nä det är inget fel på ditt utbud av varor. Jag handlar den mesta maten hos dig och blir alltid mätt i magen. Nä mitt utträde handlar om något helt annat. Eller snarare beror det på två för mig viktiga saker. För det första: Återbäringen. En stor och viktig del för konsumenterna. Det gjorde så att man höll sig till sin affär för man visste att det lönade sig. Nu ska man i stället jaga poäng. Ett krångligt system som gör det svårt att bevaka speciellt för äldre personer.
 För det andra så bildades KF en gång i tiden för att rädda fattigt folk från skuldfällan. Inga varor skulle handlas på krita utan man skulle hålla en sådan prisnivå att folk skulle ha råd att få mat till bordet. Devisen var "Inte tjäna på andra utan tjäna varandra" vill jag minnas.Nu slår man ett slag för att vi ska handla på avbetalning med ett kreditkortssystem. "Kom och köp konservarad gröt och betala i morgon" är budskapet. Därför vill jag inte vara med dig nå längre. Hejdå.



Bilden har inget med texten att göra. Tycker bara att den är fin =)

Inga kommentarer: