onsdag 5 november 2014

Jag skulle vilja vara en sån där cool typ som kommer till busshållplatsen sådär en minut innan bussen kommer. Som i princip bara hinner ta upp busskortet innan hon stiger på. Så skulle jag vilja vara och inte som den här tidspessimisten som jag är. Minst en kvart före ska jag stå och vänta och vänta och sucka och öppna luckan på min panchismobil och titta på klockan. " Å kommer den aldrig"?
För att inte tala om när jag ska göra en längre resa med tåg eller flyg. Ojojoj vad jag har väntat på Bodens tågstation genom åren. Med flyget är det ju lite annorlunda förresten. Där MÅSTE man vara i väldigt god tid före avgång. Det passar en sån här ängsla som jag.

En ondsint bagagelucka kapade närapå av min näsa häromdagen. Nu lyser den röd, du kan säkert se den från din plats på jorden. Kanske jag ändå får vara glad att den sitter fast. Näsor ska man vara rädd om.

Om åtta månader är jag där igen =)

Inga kommentarer: