onsdag 12 november 2014

För gammal?

Det finns en lag i mitt land som säger att det är förbjudet att särbehandla folk på grund av kön, sexuell läggning, etnicitet eller ålder. Så självklara saker att det inte skulle behöva stå i lagboken. Alltihopet kan funka och om inte ska du anmäla det. MEN det finns ett stort undantag, lagen om åldersdiskriminering gäller tydligen bara till du fyllt 67 år. Därefter tillhör du en grå massa tillsammans med dina åldriga vänner. Då blir du betraktad som en oduglig tjomme och blir utkastad från ditt jobb oavsett om du är lika fräsch som 48-åringarna! Jag anser mig vara kapabel till att avgöra när det är dags att stanna hemma och bli pensionär. Nä upp till kamp säger jag och riktar orden till andra i samma situation som jag. Vi ska inte låta någon skita oss på näsan, som min mormor Hilma skulle ha uttryckt saken.

Inga kommentarer: