tisdag 24 juni 2014

Vindar

"Mitt hus" står precis i norr-söderläge, och när jag gluttar ut över "havet" kan jag se åt vilket håll det blåser. Fontänen som så stolt kastar upp vattnet i glada kaskader när vindarna håller sig lite lugna, får lov att kröka rygg än åt nordan och än åt de sydliga pustarna. Det kan vara lite fiffigt att få veta det innan man ska sticka ut näsan utanför dörren. På Mallorca där jag nyssens varit, behövde man inte fundera på slika saker. Det var bara att bege sig ut i govärmen. 
Midsommarhelgen är över. Ett bröllop och massor av kortspel med mina hemvändande barn har förgyllt den.
Mittimellan reser hem idag och på torsdag får jag vinka av Idafina. Underbart är kort.



1 kommentar:

pyrola sa...

Ja, visst var det väl Povel Ramel som myntade detta vackra..."underbart är kort". Sannerligen är det så. Skoj att du har väderstreckskoll ;-)