söndag 29 juni 2014

Tidig morgon

Havet har stillat sig och jag får ro i sinnet när jag betraktar vattenspegeln från min utkik. Inte ens fontänens kaxiga vattenkaskader krusar ytan.
En morgontidig fiskmås sveper förbi lite högfärdigt, Eller den kanske bara njuter av tillvaron.
Solen eller något annat väckte mig innan natten hade dragit sig undan och det enda som hörs är köksklockans jämna tickande. Tick, tack,tick,tack och min puls kommer i ordning av det regelbundna ljudet.
På ett sätt känns det som om sommaren är slut, i morgon är det min sista lediga dag på semestern.
Jag har haft tre fina veckor med mina fina barn på besök och en resa till vackra Mallorca. Du får inte tro att jag klagar. Nej jag är nöjd med mitt liv. Det duger bra. Även om jag är upptagen av jobbet.
I går planerade en vän och jag lite resor, egna och gemensamma. Till långtbortistan och nästgårds. Jag ska ta fram min atlas och åka lite i förväg på en gratisresa.
Du undrar hur det går med träningen. Jodå även om jag fått lägga om lite pass på grund av ondischiasen så har jag börjat återhämta mig. I går blev det en försiktig jogging på skogsspår och i dag hoppas jag få till en träning i slalombacken. Utan skidor förstås.
Till veckan har jag planerat in ett öppet möte för Fi-intresserade. Det blir spännande. Hoppas att stolarna tar slut i lokalen. Äh, du förstår nog att jag vet att det kan bli pannkaka av alltihopet men då kan jag vara nöjd med att det är jag som vispat ihop smeten.

Ett annat hav

Inga kommentarer: