tisdag 11 mars 2014

Tänk om

Solen lyser på kyrkan som ståtar vit och högfärdig i min utkik. Även en liten kant av "havet" blir smekt av strålarna och ter sig mer skimrande än vanligt.
En vanlig tisdag väntar. Tror jag. Man kan aldrig veta på morgonen hur resten av dagen blir. Dock finns det några hållpunkter. Morgonträning på gymmet. Sedan ska min axel få behandling. Resten av dagen ska förslösas på jobbet. Så ser planeringen ut. Men tänk om ... Tänk om något annat händer? Tänk om jag kliver på tåget söderut och ställer kosan mot ... Stockholm? Tänk om jag där löser en flygbiljett till ... tja till något soligt land där jag kan lunka omkring bland mandelblommande träd och mumsa på en apelsin? Tänk om ... jag åter strosar längs Stanley Park och lyssnar på Stilla havets dyningar? Ja tänk om ...

Ändå ... vardagen här hemma kan duga bra den med.

Inga kommentarer: