måndag 2 september 2013

Läkande

Nu jädrar i mig är jag igång med styrketräningen igen. Cykelvurpeskadorna är så gott som läkta , nu går det inte att använda dom som hinder. Jag körde  samma vikter på gymmet som i våras då jag var i högform, tydligen har mina lata veckor inte varit så nedbrytande i alla fall.
 I går drabbades jag av ett anfall av mörka letargiska tankar idag är dom lyckligtvis borta. Pepparkakor och mjölk och vacker musik brukar vara läkande. Jag hade förmånen att få det senare i vår galleria i går. En ung pojke William Paaso spelade klassiska stycken dels på piano och dels på ocarina och en ung flicka, Emma Wikberg sjöng moderna låtar med en underbart vacker röst. Fantastiska förmågor i vår lilla stad. Snart kommer det att kosta dyrpengar att få lyssna på dessa fina musiker.

Inga kommentarer: