måndag 27 maj 2013

Kirunaresan



Hemma igen efter utflykten till Kiruna. En resa som var trevlig två gånger, när jag kom och när jag åkte hem igen. Planeringen höll, gardiner blev strukna och uppsatta, mor fick fönsterputsningen i morsdagspresent. Denna gång slapp jag undan. Jag träffade även min storasyster för första gången trots att vi funnits så länge. Det blev en trevlig bekantskap. På lördag kväll till söndag förmiddag fick jag det hedersamma uppdraget att sköta min systers barnbarnsflickor. Tja, det gick bra, en fyraåring kan vara rätt underhållande och "Mästerkatten i stövlar" var riktigt bra ... första gången. Jag var inte riktigt koncentrerad vid fjärde DVD-omgången. 6-månaderssyrran gjorde inte så stort väsen av sig och efter två omgångar välling och klapp på rumpan och fyra vaggvisor och klapp på rumpan och upp ur sängen igen och en liten rusch i gåstolen så ... somnade den lilla sötnosen. Jag han även med min nostalgipromenad med raska fötter i mördarbackarna. Sedan reste jag hem.

1 kommentar:

pyrola sa...

Att ha en så god människa som du till vän är livets största rikedom.