söndag 7 april 2013

Trevligheter

En kort resumé över en trevlig helg. Efter jobbet i fredags samlades släkt och vänner i storpojksfamiljens rymliga kök och vi skapade olika maträtter som vi avnjöt. En del av oss njöt mer och en del av oss mindre.
Rotsellerisoppa älskar jag och den älskar mig, medan andra känner sig obekväm med smaken. Dock fanns det annat som passade deras smaklökar..Gott vin och trivsamt umgänge gav en guldkant på en vanlig fredag.
I går som hette lördag tog jag mig en morgontidig jogging för att sedan dyrka solen. Mina vinterbleka kinder har antagit en beigeaktig ton och jag inbillar mig att jag ser sundare ut med lite färg.
På kvällskvisten , ja ni skulle bara veta hur trevlig den blev. Sonhustrun och jag hade biljetter till en skrattföreställning med Al Pitcher, en ny standuppis för min del i alla fall. Även om jag inte har helt lätt med det engelska språket så förstod jag det mesta. Det är längesedan jag skrattat så mycket. Skrattkvoten för hela året blev nog uppfylld med råge. Helgen är inte slut ännu, hela söndagen är obrukad, kvällen är intecknad för en träff i skrivarlyan. Däremellan vankas lite träning tror jag.

Inga kommentarer: