fredag 1 mars 2013

Fuskeri

Oro är mitt mellannamn



Hej mars och välkommen. Har vintern börjat tappa greppet nu eller ska den toktjura ett par månader till?
Är rädd för att det blir det senare.
Istider blir det förmodligen för dom tjugo arbetare som fuskade i LKAB och nu lämnat sina jobb för att aldrig, aldrig mer får komma tillbaka. Grymt, men det ska ju statueras exempel. Rätt och riktigt ska det vara. Undras om det hade blivit samma ramaskri om någon höjdare gjort samma sak? Jag tror inte det. Vi har blivit så vana vid att överheten fuskar och roffar åt sig att vi knappt rynkar på ögonbrynen. Jag försvarar inte fusk och ohederligt beteende men jag vet att det lightfuskas med arbetstider lite här och där inte minst i min egen bransch.

I dag blir det ett besök på en 55+-mässa tillsammans med bästaDoris. Trevligt att man tänker på oss åldrisar. Även om namnet på mässan är fånigt. På tal om det pratas det om från regeringshåll om att höja pensionsåldern till 69 år. Tja, med tanke vad jag får i börsen så kommer jag att gå till jobbet så länge som jag hittar dit.

Inga kommentarer: