fredag 29 mars 2013

Påsk

Långfredag och slut på min "helg". I min bransch finns inga röda dagar. Inget jag sörjer över eller surar ihop för. Jag blir glad i stället när lönen kommer efter en storrödhelg. Det blir lite mer att stoppa i reskassan.
Det var annat när barnen var små och vi skulle påskfira. Då ville jag vara ledig och påskpynta, påskäta, leta påskägg och helst åka lite längdskidor fast ingen ville det egentligen men vi ville vara som en vanlig familj och "då gör man det". Åker skidor på påsken alltså. I dag när jag lever med johansson som enda sällskap skulle jag tycka att jag larvade mig om jag levde kvar i gamla traditioner. Jag skulle ju hitta påskägget på en gång och påskmat... tja ett ägg kan jag väl tänka mig men hoppar det andra. Och skidor ... nix det har jag strukit ur min repertoar. Det har blivit en skaaldriggöramersak.

Hos tokarna i Nordkoreas politiska ledning råder inte stilla veckan, det oroar mig.

Inga kommentarer: