lördag 17 december 2011

Tvärtomtankar

Jag får måla mina nya ögon. Hurra! Nu känner till och med jag igen min nuna framför spegeln.
Synen blir skarpare efterhand och jag hoppas att det går åt rätt håll. Man kan aldrig veta. Inte förhäva sig, den läxan har jag lärt mig genom åren. Jag har hittat en strategi som fungerar: föreställ dig att allt går åt pipsvängen när du ställs inför en utmaning. Som tex jag gjorde inför linsbytet. Innan ingreppet sysslade mina tankar om hur min tillvaro skulle te sig som blind. Hur jag skulle famla omkring i mörkret. Därför blev jag ju desto gladare när jag kunde se igen. Metoden använde jag mig även av igår när jag skulle öva på social samvaro med en vän. "Han kommer inte" eller "kvällen blir en trist historia" eller .... Men så trevligt vi hade. Det är bra med tvärtomtankar.

Inga kommentarer: