onsdag 4 december 2019

Onsdag kväll

Så gick åter en dag ur mitt liv utan några större åthävor. Eller för all del utan några benbrott. Vägarna har förvandlats till ondsinta halkbanor men tji fick dom. I dag marscherade den här tanten med kraftfulla steg i sina spikskor utan att halka det minsta lilla.
Du kanske vill veta om jag tagit vara på dagen, i min ålder är dom ju begränsade och det gäller att inte slösa bort dom till ingen nytta. Tja jag har haft lite tevehäng på morgonen julkalendern har ju börjat för tusan. Jag ser det inte som slöseri utan mer som ett bejakande av barnet i mig.

Eftermiddagen gick åt till styrelsemöte och då försökte jag vara en tant. Kanske jag lyckades. Lite i alla fall.
Sedan blev det några julklappsinköp. Det är ju så kul. Jag minns tiden när barnen var små eller även när dom var ganska stora och ovansidan av garderoben var överfull av paket och som jag klämde på trots att jag visste vad som var i jag hade ju själv slagit in dom..Jag vet knasigt värre.
Traditionen med rim brukar jag halvhjärtat hålla på. Ska väl försöka i år också. Åtminstone på några paket.
Kanske på mitt eget.




Inga kommentarer: