tisdag 11 september 2018

Tjejmilen

Har sprungit med lätta fötter
över sock och sten
hoppat över luriga rötter
men det var för längesen

nu är stegen lite tunga
men än är lusten stor
att springa som de unga
med sköna bråttomskor

i sällskap med tusentals tjejer
lufsade jag på runt milen
kändes som rejäla grejer
även om jag lite tappat stilen

men med en vilja av stål
och med bultande hjärta
kom jag till slut i mål
helt utan någon smärta

känner mig nöjd med loppet
trots att jag inte vann
för ännu lever hoppet
och glädjen över att jag kan

lufsa runt i lagom takt
över rötter stock och sten
gärna i skogig  trakt
och med pigga ben


jag får vara nöjd med det lilla
nu på ålderns höst
och försöka läget gilla
trots protesten i mitt bröst 

                                 













Inga kommentarer: