söndag 13 augusti 2017

Virvelvindar

Grannens vimpel fladdrar lite ambivalent  hit och dit. Som om den har svårt att bestämma vindriktningen. Tänker osökt på svensk politik. Det skulle vara skönt med en redig vind, strunt samma om den kommer från nord. Det skulle även regeringen ha nytta av. Då skulle inte bara pengar strömma ut här upp ifrån utan också mängder av kloka tankar. Verkar vara en bristvara i regeringskansliet.

Jösses vilken mardröm jag hade i natt. Nä inte om mördare eller skurkar, det är ju vardagsmat i dag trots att en del sk. förståsigpåare påstår motsatsen. Nä så här var min dröm, jag blev bjuden på min väninnas 70-årskalas och tänkte att så gammal väninna har jag ju inte. Till jag insåg ...
Jag är ju snart lika gammal!!! Hur tusan har det gått till?

Det var ju nyss.



Inga kommentarer: