lördag 5 augusti 2017

Pannkaka

Det blåser på skäret i dag. Rätt som det är ruskar nordan runt i alla blomkrukor så det står härliga till, Men solen kompenserar med sitt vänliga sätt. Jag sitter i solstolen och låter mig brynas i den mån det finns någon kraft i solstrålarna. En pannkaka puffar ut en ljuvlig doft från ugnen Jag minns när Idafina och jag satt på golvet framför glaset i ugnsluckan och beundrade pannkaksbergen som reste sig efter hand. Men det är ju länge sedan nu. Kommer du ihåg det flickan min?
I den här som nu är på gång har jag blandat ner blåbär. Lite annorlunda och jag hoppas att den bli bra. Annars får vi äta oss mätta på den nykokta jordgubbssylten som står på bänken och svalnar.

I morse brakade sängen ihop. Det hände när min kärling förvandlats till sjukvårdare och satt på min sängkant för att kolla mitt blodtryck. Vi brukar roa oss med det och lägsta värdet vinner. Hittills har jag aldrig vunnit om jag ska vara ärlig.
Plötsligt knakade det till och jag låg på golvet. Nä jag slog mig inte denna gång men kanske det har blivit lite av en lördagsvana att jag ska dråsa till marken. =)
Nu är sängen lagad av den händige mannen. Jag hade inte trott annat.


Inga kommentarer: