söndag 14 augusti 2016

Söndagsfundror

För ett år sedan ganska precis kom jag tillbaka från min Kanadasejour. En hel månad hade jag njutit av umgänge med Idafina och hennes vänner. Mittimellan sällskapade med oss i fjorton dagar medan jag som sagt chillade på lite längre. Dessutom hade jag blivit en sån där pensionär. Dock en protesterande sådan.

Nu då hur är det nu då undrar du kanske. Tja det har blivit lite andra resor den här sommaren. Sardinien och Norge har vi besökt, kärlingen och jag. Kanada får vänta till nästa år. Då minsann kommer jag tillbaka och har min reskompis med mig. Kärlingen som kommer att resa med mig återstoden av livet. Hoppas jag.
Pensionärsidentiteten har jag ännu inte förlikat mig riktigt med men erkännas ska att det är liiite skönt att ligga kvar i sängen på morgonen, åtminstone till klockan sju.





Inga kommentarer: