tisdag 31 mars 2015

Obegripligt

Nej, jag ska inte tjata om vädret i dag. Det är med vädret som med allt annat jag inte begriper mig på.
Vad ska vi då prata om. Världsläget? Men vem tusan förstår något av det? Och gjorde Margot wallströms kritik av Saudiarabiens taskiga syn på mänskliga rättigheter någon nytta? Tja jag har hört eller läst att en liten ynka fjärils vingslag i långtbortistan, kan skapa orkaner? någon annanstans. Så kanske ändå ...
Det tål att diskuteras. Jag har också hört att gruvarbetarna i malmfälten är oroliga över jobben, att Saudierna inte köper malmen som grävs upp. Men nu ska visst svenske Kungen be om ursäkt för svenska Margots kritik läste jag i någon tidning och då är det nog sant. Jösses!
I går träffades vi i skrivar-prat och fikalyan hemma hos mig. Alltid lika trevligt. Och i viss mån begripligt.

Inga kommentarer: