onsdag 18 februari 2015

Tack min vän

Vad är ett liv? Vi föds och det är alldeles otroligt att det ploppar ut en färdig människa. Redo att förundras över, redo för kärlek, redo att leva. År läggs till år.Vi växer upp, vi blir en figur som syns av andra. En person som arbetar och äter och sover och som kanske bildar familj. En person som vi är vana att se, en person som vi tar för given. Som alltid ska finnas. Är man förälder har man rätt att få ett långt liv. Eller så borde man det om det inte är så.Man har ju sitt ansvar. Man måste alltid vara.
Var kan jag få lämna in min överklagan? Min vän var inte färdig med sitt liv. Han hade andra planer.
Ändå ... vi var där när du gick din väg. Du somnade in till tonerna av din favorit musik av Edith Piaf.  Jag känner mig tacksam över att ha blivit älskad av dig

Inga kommentarer: