lördag 6 september 2014

Packar

Packar ner och packar upp igen. Vad ska med och vad kan lämnas hemma. Vantar? Nej. Nya merinoulltröjan, nix inte den heller. Regnjackan lämnas hemma på galgen i hallen. Men ... takinin och sandalerna ska med. Likaså korta sommarkjolen. Några linnen såklart. Solskydd ... nja jag har grundat rätt mycket i sommar. Solbrillorna höll jag på att glömma. Passet och kameran och joggingskorna och hårblåsen och skavsårsplåstret och jösses jag har glömt köpa tandkräm. Kroatiska pengarna och låneboken och en gammal Året Runt för korsorden och dom där skorna som är fina men inte så sköna och några t-shirtar och den blommiga utifallatt och en penna för man vet ju aldrig och mobilen och sminkväskan och duschkrämen och schampot och badlakanet att ha med till stranden och söndagsgåbortstrollor  och ... vad tusan har jag glömt? Äh jag är snart hemma igen.

1 kommentar:

Ida sa...

Men du har ju glomt att packa ner mig!!!