fredag 5 september 2014

Hejdå sommar

Lite gula nyanser har nästlat sig in i storbjörken som står utanför min utkik. Snart ska hela trädet glöda för att så småningom stå naket och darra av kylan. Jag villintevillinte att det ska ta slut. Jag vill att marken och björken ska prunka i frodig grönska när jag blickar ut. Jag vill att det ska vara så. Varmt och somrigt. Med en vänlig vind som krusar mitt hav. Med långa kvällar i kvällssolen ute på gården och vin och surr med grannen eller för all del någon påhälsning. Med sommartäcket på golvet för att det är för varmt. Med ett och annat myggbett som kliar lite retfullt på ryggen dit jag inte når. Med musik i natten från restaurangen i kvarteret. Jag står ut med de sistnämnda liksom man gör med sina barn, man står ut med lite stök och bök för man älskar dem.



Inga kommentarer: