torsdag 24 januari 2013

Så kom sjunde dagen.

Det var smart att börja detoxa så här i januari. Penningabristen tid. Jag behöver inte så mycket från affären. Lite linser och några grönisar så är krubbet fixat. Nu går jag in på sjunde dan. Inte känner jag nån skillnad men ett kilo har försvunnit bara så där.Och piggare? Tja det tycker jag nog. Första cirkelträningen på länge kändes grejt. Dock verkar jag inte få till armstyrkan som jag vill. Å andra sidan behöver inte armarna orka lyfta fetvikter huvudsaken är att dom är snygga. Undras om min mormor hade samma ideal när hon var i min ålder? Skulle inte tro det.

Härom morgonen promenerade jag och yngsta sockerflingan till hennes skola. Det blev en trevlig samtalsstund för mig i alla fall. Hon är nio år alltså i samma ålder som jag var när min pappa dog. På något dunkelt sätt möts min förfrusna nioårssjäl hennes och det känns varmt och trevligt i hjärtat.



Inga kommentarer: