fredag 13 juli 2012

Livslängd


I morgon har jag levt i sextiofyra år!!! Hur nu det har gått till. Det blir många dagar om man räknar efter.För att inte tala om timmar. En hel del tid har slösats bort på att längta efter nåt eller nån, i onödan och massor av tid har lagts på arbete både betalt och obetalt. Det har känts bra, jag är fånigt förtjust i att vara sysselsatt i jobb.
Tjugosju, nja inte riktigt för försten hade bråttom, månader har jag väntat på barn som ska födas. Nu för tiden väntar jag på att dom ska komma hem på besök. Det är en trevlig väntan som jag vill göra ofta. Jag har också väntat på Döden tillsammans med två anhöriga. En stillsam och sorglig väntan med tråkig utgång.
Själv har jag planerat att leva lika många år som centimetrarna på mitt måttband, misstänker att nån annan har andra planer.

Inga kommentarer: