tisdag 17 april 2012

Boden


Boden min älskade stad i arbete och vila.


Hit flyttade jag i början av juni 1985. Med öppna ögon och ett glatt sinne. Här skulle min dåvarande kärlek och jag börja ett liv tillsammans. Jag har inte blivit besviken på staden, här har jag fött två barn, här har jag fått många fina vänner och arbeten som jag trivts och fortfarande trivs med. Här bor numer också min Kirunafödde son med sin familj. Kanske också dom andra två ... när dom har sett sig om färdigt i världen. Men ibland, inte särskilt ofta, mest den här årstiden skulle jag vilja flytta hela staden .... till ett varmare klimat.

5 kommentarer:

pyrola sa...

Havet. Jag säger bara... havet. Det är något alldeles speciellt med dig och havet. Framförallt när du fångat det så här underbart elegant.

a diary full of love letters sa...

vadå när vi sett oss om färdigt?
jag ser mig inte om. jag bor ju här :)

dock kan man ju flytta hem till sverige så småningom när man blir äldre. dock inte till mini-boden. kanske öland eller så!

Gittan sa...

Tack min vän, Du är alltid välkommen till mitt hav

Gittan sa...

Idafina, var du än håller till i världen, bor du ändå i mitt hjärta <3

Gittan sa...

Tack min vän, Du är alltid välkommen till mitt hav