söndag 1 april 2012

Aprilskämt

Undras vem som ska lura mig i dag? Det skulle vara kul med ett riktigt aprilskämt . Ett sånt där som när man inser att man blivit lurad, blir glad över att det bara var ett aprillur. Tyvärr är det så många som luras på riktigt i politiken att man aldrig kan vara säker på vad som är sanning eller lögn. Men jag minns ett aprilskämt från min barndom. Det stod i tidningen och då måste det vara sant, att Elvis Presley skulle komma med tåg till Kiruna. Vi var många snopna ungar som stod på järnvägsstationen den dagen. Efter det har ingen lyckats lura mig första april. Men andra dagar ...

2 kommentarer:

pyrola sa...

Om jag bara kunde komma på något roligt till dig! Själv är jag korkat lättlurad :)
Förhoppningsvis inte vid "erbjudanden/gratis" på webben, däremot på div.butiker.

a diary full of love letters sa...

åh tycker det är aå sorligt på något sätt, det där med elvis... stackars små barn