söndag 8 maj 2011

Solsöndag


Grönskan gömde sig under ett nytt snötäcke i går morse. Sådana gånger vill jag bara gömma mig under sängen och aldrig ... det är samma känsla som när man väntar på något som aldrig blir av. Något som man länge längtat till och som sedan länge var bestämt. Något som kroknar på vägen och kommer av sig. En jädrans besvikelse med andra ord. Nå, snön tinade bort under morgonen, jag kröp fram från min gömma under sängen och tog mig en skogsjogging. Fötterna har klarat sig bra under vintern och mitt joggande ställer inte till några större skador. Knäna gnäller ibland vilket jag tänker strunta i. Vårruset nalkas och det gäller att få drag under joggingskorna.

Runt om i världen dödar människor andra människor i Guds namn eller för oljan, eller svartsjuka eller bara för att man fått lust, eller för att man vill härska över världen, inte vet jag. Det borde få mig att krypa under sängen och stanna där för evigt.

Elva veckor kvar till Vancouverresa.

Inga kommentarer: