söndag 13 september 2020

Höstvånda

 Hösten är som det döende årets sista strid. Vacker och skälvande går den mot sin undergång och det är bara att gilla läget. I alla fall gillar jag lingonen som ligger i sina påsar i frysen alltid bra att hitta igen till sylt och klappgröt när jag ids vispa.

 Hösten är både en bråttomtid och vilotid. mest vila kan det bli när det regnar och man slipper ränna runt med fönsterputs och lingonhink, trots att jag gillar resultaten. Skönast är det att hänga med en bra bok och långläsa i soffan.


På hösten kan man fira skymning tidigt på kvällen och tända små lampor i fönstren. Trevligast om de senare blänker nyputsade. Ja som du kanske förstår när jag en hatkärlek till hösten kanske har jag separationsångest över sommaren som rände iväg alltför fort. Men vem är jag att kunna tingens ordning det är bara att böja sig för fakta. Tyckte att det luktade snö häromdagen men det vara nog bara ett doftminne som trängde sig på.






Inga kommentarer: