måndag 31 augusti 2020

Svanarna hejdåade när jag var på min morgonrunda. Men ni har ju nyssens kommit ropade jag tillbaka. Men de vinkade bara lite nonchalant eller malligt bara för att de kan fly undan.
Är det höstbörjan eller sensommartid nu? Visst klingar ordet sensommar lite mer positivt lite som om man kan dra ut på tiden lite grand istället för att leta fram mössor och vantar. Jag vet att jag alltid låter aningen protesterande när den här tiden på året infinner sig men jag älskar verkligen sommaren och ... jag avskyr mörker och kyla.
Nå men tiden går och på något sätt och vis så har vi våren framför oss, nästa alltså, även om vi har både höst och vinter däremellan.
I dag ska vi, några skrivsugna tanter träffas. Äntligen. Det har varit ett långt avbrott på grund av viruseländet men nu vässar vi pennorna. Vi ska hålla avstånd och tvätta händerna men vi ska också skriva fika och skratta. Kanske vi kan skratta oss igenom hela hösten.


Inga kommentarer: