fredag 17 augusti 2018

Svisch

Hej igen!
Nu svischar sommaren förbi lika snabbt som pensionspengen. Jag sitter andlöst flåsande och försöker hålla kvar känslan av sommarlättjan. I dag går det väl sådär, 18 varma på morgonen när jag cyklade till brevlådan bara för att där konstatera att snåltidningen (gratis prenumeration i en månad) inte låg där. Bara lite reklam och en räkning.Nåja då hade jag i alla fall inte trampat dit i onödan. Det är något visst att cykla i väg i tidig timma på en lite gropig grusväg. Det låter så trevligt med gruset knastrande under däcken. Lite som förr i tiden. När jag som snorunge satt på pakethållaren bak mammas rygg och vi svängde in på gården utanför det trefärgade stenhuset på Järnvägsgatan i Kiruna. Det är ett ljud som väcker en sorts trygghetskänsla inom mig.
Hjärtat har minnen.

I dag blir det lite eftermiddagsjobb på äldreboendet. Man bör ju kratta lite i manegen för innan man vet ordet av så har tiden svischat till riktigt ordentligt och man har själv förvandlats till en av tanterna som sitter där.


  Men inte än.



Inga kommentarer: