torsdag 21 december 2017

Hitådittankar

Nu traskar julen in med bråttomfötter. Kommer den inte lite snabbare i år? Jodå nog är det så eftersom fjärde advent och julafton får samsas på samma dag. Det gör ju inget men jag blir allt lite andfådd.
Nu har Kanadaflickan förvandlats till en Stockholmsflicka och du kan ju gissa hur trevligt det är att ha alla barnen nästgårds.Bara en timme bort med flyget.
Stockholmspojken kom hem och julade med Bodensonen och oss övriga i släkten  i helgen och igår kom Idafina hem. Nä dom är inte ovänner det bara blev så med jobb och annat.

Undras om inte människan är omodernt och otidsenligt konstruerad? Jag menar det här med övervikt och vad det kan dra med sig av sjukdomar och annat. Tänk om kroppen var funtad så att den sorterade bort och puffade ut onödiga kalorier och gifter i små moln som svävade ut i universum och förvandlades till energier som sedan regnar ner på jorden och gjorde människorna pigga och glada och mindre stridslystna.Kan inte någon uppfinna en sån maskin?. Snälla!

Som du vet är jag alltid lite orolig för ditten och datten. Det hör till min ganska höga ålder så det får man acceptera, men nu har försvarsmakten höjt min orosgrad. Det verkar som om kriget står för dörren och man uppmanar oss att fylla ladorna med konserver och ficklampor och vatten tankar och Gud vet allt. Jösses!
Nog nu låt oss för tusan få lite julpirr i själen.





Inga kommentarer: