söndag 23 april 2017

Avsked

En tårta är konstruerad för kvällens skrivarlya. Till avsked. Jag stänger min lya efter några år. Hur många frågar du kanske. Jag vet faktiskt inte men sju kanske. Nå inte spelar antalet år någon roll. Någon gång tar det slut även om orden finns kvar. Gruppen "Skrivarlyan" på fejan kommer dock att vara öppen för oss när vi känner att vi har något att berätta.


Ord som sirligt snickras till
och blir en saga om man vill
ord som roar alla och envar
kanske som en fråga utan svar
en knepig dikt kan orden bilda
likt ett ode om våren den milda
ekvilibristen låter orden briljera
och låter läsaren fantisera
I skrivarlyan har vi lekt med ordet
skrivit och skrattat runt kaffebordet
läst och roats av varandras alster
som handlat om kärlek mord och kvalster
och om grodor, tomtar, lador och samer
duktiga har vi varit både herrar och damer
Men nu stänger lyan och det ringer ut
även om jag vet att inte orden tagit slut
Kerstin, Janne, Kurt, Tommy Katarina, Göran och Ulrika
ni har gjort mina skrivarträffar trevliga och ordrika
Tack hörrni <3 p="">



Inga kommentarer: