måndag 13 mars 2017

Måndag

Det är lite förvirrande det här med rapporteringen kring brottsligheten i vårt land. Det skjuts och bränns bilar och man kastar stenar på poliser och på varandra huller om buller men ... nej säger statistiken, brotten har inte ökat! Nähä säger jag vad bra då kan vi ju känna oss trygga. Man har dessutom myntat ett nytt uttryck och kallar det vardagsbrott. Visst låter det lite ofarligt. Nästan som fredagsstädning eller falukorv och makaroner. Ganska småmysigt.
Jag vet att jag låter ironisk i själva verket är jag lika rädd som du är. Mest rädd för att vi blir så tillvanda att vi sluta reagera.

För två år sedan tog vi farväl av mina barns pappa och min vän. Sorgen och glädjen de vandrar tillsammans i våra liv. Nu har jag förmånen att vara med ett tag till, hoppas det bli länge. Ska göra mitt bästa för att få behålla glädjen.

Inga kommentarer: