söndag 1 januari 2017

Nytt år för tusan!

Nya året har smugit sig på. Inte för att jag tyckte att jag var färdig med det förra det fanns mycket att göra som blev lämnat till det nya att ta över. Mycket oavslutat och slarvigt undanslängt. Nåja nu har jag en massa nya dagar att använda. Du vet ju att jag gillar min nya almanacka som bjuder på 365 nya rutor att skriva in saker på. Jodå alla födelsedagar är redan inskrivna och resan till Idafina står där också.
Nyårsnatten vid storhavet var dekorerad med en magnifik stjärnhimmel. En och annan raket sköts upp av stuggrannen men kärlingen och jag skickade upp en tyst och vacker risballong (heter dom så?) den svävade fredligt över havet en stund för att sedan låta vinden föra den mot ett okänt mål.
Jag har inte gett något löfte för nya året tycker att det är slöseri med tid. Midjemåttet och centimeterna på livsmåttbandet har börjat sammanfalla så nu är det bara att njuta på medan tid är.



1 kommentar:

Unknown sa...

Härlig inställning :-) Tuta och köra och inte höra jante viska i ditt öra. Kram!