onsdag 21 december 2016

Jul

Men ojsan vad jag har jobbat. Lite här och lite där har det blivit. Nästan som på riktigt.
Vi har tjuvjulat också i familjen. Mittimellan gjorde ett litet nedslag i Boden
 och som du vet så skingras vi ju på själva julaftonen därför har vi skapat en egen variant med en bowlingtävling, lite mat av varierat slag, det är inte så noga, och julklappsutdelning. I år tror jag att det blev lite stressigt för tomtefarmorn. Fina kuvert hade jag gjort med bråttomhänder med God Jul och lite tomtedekor på. Men ... när ena sockerflingan öppnade det såg hon lite rolig ut.
" Men farmor det här är väl alldeles för mycket" säger hon och skrattar lite.
Jag fattade ingenting, kanske inte helt ovanligt i och för sig.
" Nä men det är väl som det brukar vara" Säger jag då och sneglar lite i kuvertet över hennes axel.
TOMT! Kuvertet är lika tomt som Lövvens jultal.
Tror du att det skrattades kring bordet?
Jag rättade till fadäsen dagen efter, men gissa om historien med tomma kuvert kommer att användas mot mig en och annan gång. Jag tror då det i alla fall =)



Inga kommentarer: