tisdag 13 december 2016

En idé

Jag vet inte om jag ska julstressa i år eller bara låta dagarna ramla in lite si så där. Jodå, lite lussebullar trängs i frysen och några julklappar är både köpta och inslagna i fint papper. Och du, i år har jag fått iväg några julkort också. Men ska det ändå inte vara lite stress i alla fall? Blir det en riktig jul annars?  Jag har annars en fiffig idé om att slå ihop jul och midsommar du vet som man gjorde med lasaretten i Boden och Luleå. Det skulle ju bli så bra. Men det blev väl inte så lyckat kanske. Nå men jag hoppas att de gemensamma helgerna fungerar bättre efter en hopslagning. Tänk att dansa ringlekar kring gran och midsommarstång och maten är ju ändå densamma både jul påsk och midsommar. Dessutom har ju folk semester och slipper stressa.
Tror jag ska lägga in ett medborgarförslag till Sveriges Riksdag om detta.

Inga kommentarer: