fredag 11 september 2015

Glad

Här sitter en numer hyfsat glad pensionär. Hur kan det komma sig undrar du säkert. För jag har varit väldigt missnöjd med att tvingades lämna mitt fina arbete kring människor som hjärtat ömmat för under många år. På grund av för hög ålder. Nog är jag fortfarande sur och missnöjd över det men nu har det dykt upp nya möjligheter och utmaningar på den här tantens väg. Ett nytt jobb väntar om än bara tillfälligt, men det känns häftigt stimulerande även om jag tror att "kostymen" är aningen för stor. Jag får spänna musklerna så jag fyller ut tyget.

Hösten stilar med en sommarvärme som inte infann sig när den skulle. Som tränger sig på nu i stället. När jag egentligen vill sitta och kura med en god bok i soffhörnet medan höstregnet spelar en vemodig och kravlös melodi på rumsfönstret. Och när jag vill stila i min nya lejongula höstkappa som jag fick i present av snälla barn. Den som Idafina och jag valde over there.
Den doftar av längtan tillbaka till tiden i Kanada.

I dag blir det en milpromenad med andra hurtiga bodensare, starten går klockan nio på Kvarnängen. Häng med vettja!







Inga kommentarer: