torsdag 3 september 2015

Dimma

Dimman gör min utsikt begränsad i tidig timma. Dock ger den lite utrymme för  fantasin. Vad kan gömmas i det gråa fluffet? Gestalterna som passerar på vägen vid havet, ser aningen spöklika ut. Men snart spricker trollen i solen som utlovas i dag. Allt blir begripligt igen, åtminstone i min närmiljö.

Vill du veta en sak? Tänkte väl det, jag har inga appar! Nä det är sant. Jag har bara en mobil som jag kan ringa med och skicka några SMS. Det senare är jag hyfsat rudis på och använder det sällan. Ja, det finns en kamera också som tar dåliga bilder. "Du måste skaffa dig en smart mobil" säger en och annan. Med GPS och Runke Per! Från början trodde jag att det var så Run keeper hette! =) Jo jag vet, ovanligt korkat. Ändå lite kul så här efteråt. Men vet du, jag måste inte och jag vill inte. Jag är tekniskt dysfunktionell och vill inte ha en manick som jag inte förstår mig på, jag har nog med att försöka förstå så mycket annat i min omvärld, så sluta tjata på mig snälla folket!

Mitt nya jobb har startat på allvar och sakta vänjer jag mig med en ny tillvaro. Med mer fritid, nya bekantskaper och mindre penkis i börsen. Jag reder mig nog.






Inga kommentarer: