måndag 21 april 2014

Andra dagar

Det är en annan dag i dag. Lite konstig tär det med de här dagarna som kommer i slutet av helgen som en liten svans. Helgen är n-ä-s-t-a-n slut, än finns det en liten dag kvar att fira på. Annan dag jul, annan dag påsk och annan dag pingst. Nä hur var det med den förresten. Den fick väl stryka på foten till fördel för ... nationaldagen? Var det så eller var det någon annan dag. Och då spelar det ju ingen roll.
Isen har börjat dra sig undan rejält och havet ligger naket och blottat. Måsarna skränar och provdoppar vingspetsarna i det kalla vattnet. Inte underligt att dom ropar så högt. Jag fattar det eftersom jag är en riktigt badkruka som inte ens vill doppa tårna i sommarvågorna. Likafullt njuter jag av vattenspegeln utanför min utkik. Den vilar jag ögonen på och får frid i min själ.


Inga kommentarer: