onsdag 19 februari 2014

Minnesresa

Nu är det en månad sedan den hallonröda Amerikaväskan packades med kläder och med längtan. Nu är allt uppackat och sen en tid är jag hemma igen. Fort var det gjort. Men ändå dröjer dofter och minnen efter tiden i Vancouver kvar. Jag reser tillbaka då och då i tanken och lunkar runt vackra Stanley park och lyssnar till Stilla havets jämna vågskvalp. Eller så promenerar jag efter Denman street och omges av alla dofter från olika restauranger. Eller så beger jag mig upp efter Davie´s, i folkmun kallad böggatan, och hamnar till slut på Smithes och möter Idafina när hon slutar jobbet.



På kvällen mysmat hemma eller på lokal när vi inte tränar på YMCA-gymmet. Ja det går bra att leva på andra sidan Atlanten också.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Man lever länge genom minnen

pyrola sa...

Ofattbart att vi kan förflytta oss så snabbt både bildligt/bokstavligt.5 dygn sen Brisamar i härliga Las Palmas.

LottaPotta sa...

Visst gör det <3. Hemma är där hjärtat är :-). För dig är hemma nog lite utspritt..