torsdag 30 augusti 2012

Ofog

Ofog är ett busord i min hjärna i vanliga fall och något man fick skäll för om man gjorde det i min barndom. Ofog kallar sig en grupp modiga män och kvinnor som vill protestera mot NATO-övningarna i Norrbotten. Då betyder ordet ofog klokskap för mig. Vi borde gå "man ur huse" alla kvinnor och män i Norrbotten för att göra sammaledes.
Jag undrar om världen skulle se annorlunda ut om kvinnor hade makten i världen? Jag tror det, men det betyder inte att den skulle vara fredligare men kvinnor skulle använda sig av en annan krigsförning.

Nu är ryggsäcken packad. Snart bär det iväg. Efter tvättstugan och joggingen och städningen och ...

2 kommentarer:

pyrola sa...

Ofog= mycket befogat i detta sammanhang. Och du... inget irrande på fjället nu ;)!

Gittan sa...

Å inget ofog =)