onsdag 9 maj 2012

Tränar

"Fördomar sparar verkligen tid. Man kan bilda sig uppfattningar utan att bekanta sig med fakta" E.B White.
Så sant och så mycket jag. Visserligen tränar jag på att få bort en del, men det är enkelt att halka in på fördomsfulla vägar. Framförallt kring kaffebordet på jobbet.
Min tredje detoxdag har börjat med sängtidning och en tekopp några melonskivor och lite fuskfetaost, den senare utanför programmet. I dag känner jag igen mig själv. Tröttheten verkar vara borta ur kroppen. Kanske blev den tjurig och ville bjuda på motstånd när  kaffet eller ostmackan eller .... uteblev.
I morgon bär det av till Kiruna. Då får nog detoxen kliva åt sidan for a while.

2 kommentarer:

pyrola sa...

Ska bli spännande att träffas och höra utvecklingen av dessa tankegångar m.m.Längtar. Bara ett drygt dygn kvar tills du åter trampar in i "modershuset".

pyrola sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.