söndag 25 mars 2012

Slutet gott allting ...

Så reste vi till grannstan min bästaLena och jag. Ett ackumulerat köpbehov skulle stillas. Vi tog tolvövertiobussen. En knapp timme senare klev vi pigga och glada in i affärslivet. Lite inflyttningspresenter till sockerflingorna och deras föräldrar var min plan. Och en ny smörkniv. Och lite flärd från Body Shop. BästaLena gjorde lite nyinköp till sitt hem i Kiruna och såklart lite flärd från Body Shop även hon. Sedan drev hungern in oss på ett matställe. Innan vi efter ett par trötta timmar senare äntrade hembussen, förevigades alla shoppingpåsarna med mobilkameran. "Kul att skicka till gubben" sa bästaLena. Hemma packades alla nya pryttlar upp och ... men ... "var är mina saker som skulle bli en inflyttningspresent"? Sa jag förvånad. Telefonsamtal till matstället och flärdaffären blev resultatlösa. "Nån har knyckt påsen" sa bästaLena övertygande. Lite snopet eller ganska mycket fick jag förklara för sockerflingorna att påsen hade försvunnit men att det gick att köpa nytt en annan dag. Sedan fick bästaLena en fiffig idé utan att hon tänkte på det. Hon visade bilden som hon tagit på alla våra påsar. Och ... där stod den lilla Åhlenpåsen i sällskap med dom andra påsarna. Dagen därpå klickade jag på min vän busschaufförens facebooksida och ... Ja han levererade den förvirrade påsen ända fram till min dörr. Såklart bjöd jag på kaffe och en kram.

2 kommentarer:

Doris sa...

Ännu en liten gullig förvirringshistoria...Tänk vad du förgyller/förbryllar vardagen för dig själv och andra. Kram från mig till dig.

pyrola sa...

En riktig solskenshistoria som förgyllde vistelsen vid Havet med en oväntad positivknorr :)