söndag 29 januari 2012

Frestelser

Åh så lätt det hade varit att falla för frestelsen att parta natten lång och för att övertalas till en översovning hos Lulevännen. Men nej, jag tänkte på hur dåligt det skulle kännas dagen efter så jag besinnade mig och tog bussen hem på kvällskröken. Dock är min kompass snurrig så när jag lämnade min väns bostad och gått några meter stod han där, kvällens riddare. "Ursäkta en förvirrad men är detta närmaste vägen till busstationen." frågade jag. Han drog lite på svaret och sa "jag ska bli hämtad av en taxi om en liten stund du får gärna åka". Om? Jajaja! Och det innebar att jag hann med en tidigare buss och kom hem i rimlig läggtid.
Kommer att tänka på några strofer i en dikt av Hjalmar Gullberg. .... "byta ett ord eller två, Gjorde det lätt att gå. Alla människors möte borde vara så"

Inga kommentarer: